آموزش راه اندازی

 ماینر t17, s17, s17 pro

آموزش راه اندازی و نصب انتماینر مدلهای s17 , s17 pro , t17

مدلهای انتماینر t17 , s17 و s17 pro اولین سری های اسیک ماینر هایی هستند که  با چیپ های 7 نانومتری روانه بازار شدند، استفاده از چیپ های 7 نانومتری بجای 16 نانو متری به بیت مین، بزرگترین کمپانی تولید کننده ماینر بیت کوین این امکان را داد تا دستگاه هایی با راندمان بسیار بالاتر از قبل تولید کند.

این سری از ماینر ها از 40 ترا هش در مدل t17 تا بالای 70 تراهش در مدلهای s17 pro با قدرت های متفاوت تولید شده اند، به دلیل یک شکل بودن این سری از ماینر ها و عدم وجود تفاوتی در راه اندازی آنها در یک مقاله به نحوه راه اندازی آنها پرداخته ایم.

معرفی اجزای ماینر

راه اندازی ماینر s17 t17

نصب اتصالات

در این مرحله کابل lan را از یک مودم که به شبکه اینترنت وصل است به دستگاه متصل می سازیم. پاور یا منبع تغذیه این سری از اسیک ماینر های انتماینر برخلاف مدلهای قبلی سوار بر روی دستگاه است، پاور قدرت مند مدل APW9 برای کار نیاز به دو عدد کابل دارد کابل ها را به ورودی های پاور نصب کرده و دستگاه را به برق متصل می‌کنیم.

توجه داشته باشید بر خلاف آنچه که در تصاویر مشاهده می‌کنید این دستگاه به صورت افقی مانند شکل زیر هنگام کارکردن باید قرار گیرد، چون در تمامی تصاویر این دستگاه قدی و عمودی نمایش داده شده لازم دانستیم تا این نکته مهم را که توسط کمپانی تولید کننده بیان شده اطلاع رسانی نماییم.

اتصال ماینر s17

 تنظیمات ماینر

اکنون باید توسط یک کامپیوتر به همان اینترنتی که ماینر را به ان متصل نموده ایم وصل شویم و وارد تنظیمات ماینر شویم برای ورود به قسمت تنظیمات ماینر نیاز داریم تا آی پی مورد استفاده ماینر را بدست آوریم برای این منظور نرم افزار ip reporter را باید روی کامپیوتر نصب نماییم.

اکنون نرم افزار را روی دسکتاپ اجرا می کنیم و مطابق تصویر زیر روی start کلیک می کنیم.

به سراغ دستگاه ماینر می رویم و دکمه ip reporter را حدود 5 ثانیه نگه می داریم تا بوق دستگاه به صدا دراید و درون نرم افزار آی پی نمایش داده شود.

دکمه ای پی ریپورتر s17

پس از نمایش آی پی در نرم افزار آنرا درون مرورگر وارد نمایید و با رمز عبور و پسورد root وارد محیط تنظیمات دستگاه شوید.

برای اتصال دستگاه به استخر استخراج روی گزینه miner configuration کلیک کنید و اطلاعات مربوط به استخر استخراج را در این صفحه وارد نمایید برای آشنایی با نحوه پر کردن اطلاعات فرم ها در این صفحه پیشنهاد می کنیم آموزش مربوط به استخر های استخراج را مشاهده کنید.

در این صفحه 3 فرم 3 تایی وجود دارد در اولین فرم در هر سه فرم باید آدرس استخر های استخراج را وارد نمایید، در دومین فرم نام اکانت ماینر که در استخر ساختید به همراه شماره ماینر را وارد کنید ( برای هر سه فرم یک نام) و در فرم آخر رمز عبور را وارد می کنید ( برای هر سه فرم یک رمز عبور).

تنظیمات را ذخیره کنید ممکن است تا 30 دقیقه فرایند اتصال دستگاه به استخر طول بکشد پس از اتصال صحیح چراغ سبز رنگ روی دستگاه به شکل چشمک زن روشن و خاموش می شود و اگر اتصال ماینر با استخر استخراج قطع شود چراغ قرمز شروع به چشمک زدن می کند.

در مدل انتماینر s17 pro یک گزینه پایین فرم های اتصال به استخر نیز وجود  دارد که شما می توانید حالت دستگاه را به turbo (بیشترین هش ریت و مصرف برق) normal (حالت متوسط هش ریت و مصرف برق) و low power (هش ریت و مصرف برق کمتر) قرار دهید. در انتماینر های s17 انتخاب قدرت به دو گزینه normal و low power محدود می‌شود.

انتخاب قدرت ماینینگ در ماینر s17 پرو

برای مشاهده وضعیت دستگاه از جمله دمای هش بورد ها، سرعت فن، هش ریت دستگاه در لحظه و به صورت میانگین وارد صفحه miner status شوید.

اطلاعات ماینر