آموزش استخراج مونرو توسط کارت گرافیک

در استخر ماینر گیت

جهت استخراج مونرو شما به کارت های گرافیک قدرتمند نیازمندید. معمولا جهت ماین چندین کارت قدرتمند را بر روی یک ریگ می بندند و توسط رایزر(مبدل usb به PCI express ) نها را به مادر برد متصل می نمایند.

ریگ ماینینگ

قبل از تهیه کارت گرافیک حتما باید به 3 فاکتور مهم توجه فرمایید:

  1. هش ریت کارت گرافیک
  2. مقدار توان مصرفی
  3. قیمت کارت گرافیک

با بررسی این سه فاکتور و ارزیابی درآمد ماینر توسط وب سایت cryptocompare.com به اطلاعات دقیقی از میزان بازگشت سرمایه و میزان سود آوری دست پیدا میکنید.

هش ریت محبوب ترین کارت هایی که جهت استخراج استفاده می‌شوند در زیر لیست شده اند.(در برند های مختلف اختلاف اندکی وجود دارد)

rx580 8gb:700 h/s

rx vega 56 8gb:945 h/s

rx570 8gb: 580 h/s

Nvidia GeForce RTX 2080 11gb: 1288 h/s

برای راه اندازی ریگ تمامی کارت ها از یک برند باید باشند، کارت های AMD هش ریت بهتری به نسبت قیمتشان دارا هستند.

برای راه اندازی ریگ ماینینگ ابتدا به شاسی آن احتیاج دارید. توجه نمایید برای نصب واسمبل کردن ریگ همچنین برای نصب ویندوز و راه اندازی سیستم حتما از یک کارشناس کمک بگیرید.

سپس به کمک رایزر ها باید کارت های گرافیک را روی ریگ سوار کرده و آنها رابه مادر برد وصل کنید. پپیشنهاد میکنیم از مادر بورد های مخصوص ماین کمپانی بایو استار مدل
TB360-BTC Expert استفاده کنید که شامل 17 پورت pci express است.
رم حداقل 4 گیگابایت و یک سی پی یو سطح متوسط هم مورد نیاز است.

برای تهیه پاور باید مصرف برق کارت ها، مادر برد و سی پی یو را جمع کرده وپاور مورد نساز با مصرف ریگ تهیه نمایید( همواره پاوری با 20 درصد توان بالاتر انتخاب کنید)

پاور GREEN GP1200B-OCPT معمولا انتخاب خوبی برای راه اندازی ریگ های ماینینگ است.

برای استخراج در استخر ماینینگ گیت ابتدا باید در این سایت ثبت نام کنید سپس نرم افزار استخراج را بر روی کامپیوترتان نصب کنید. توسط لینک زیر وارد وب سایت minergate.com شوید.

روی گزینه signup بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.

در این صفحه به ترتیب یک ایمیل ، رمز ورود و تکرار رمز ورود را وارد کنید تیک تایید را بزنید و روی sign up & start mining کلیک کنید.

پس از ثبت نام وارد پروفایل تان می شوید در آنجا می توانید دستگاه هایی که مشغول ماین هستند را به همراه هش ریتشان ببینید و مقدار ماین شده را به کیف پولتان انتقال دهید. فعلا با این قسمت کاری نداریم و به سراغ نصب نرم افزار روی سیستم عامل می رویم با کلیک روی گزینه download که در تصویر زیر با شماره 1 مشخص شده به صفحه دریافت نرم افزار می رویم و روی گزینه ای که با عدد 2 مشخص شده کلیک می کنیم. پس از دریافت فایل آنرا اجرا کنید.

برای شروع نصب Next را کلیک کنید.

برای پذیش قوانین گزینه I Agree را کلیک کنید.

محل نصب فایل های نرم افزار را روی سیستم مشخص کرده و سپس Next را بزنید.

گزینه اول را برای عدم افزودن دایرکتوری ماینر گیت به سیستم انتخاب کنید، قسمت مشخص شده با عدد 2 را برای ایجاد ایکن دسکتاپ فعال کنید و Next را بزنید.

روی install کلیک کنید تا برنامه نصب شود.

پس از اجرای برنامه ایمیلی که هنگام ثبت نام در سایت وارد کردید را در قسمت مشخص شده با عدد 1وارد کنید.

اگر روی گزینه مشخص شده با عدد 2 کلیک کنید فقط وارد قسمت شروع ماینینگ می شوید اما اگر بر روی قسمت مشخص شده با عدد 3 کلیک کنید پس از وارد کردن پسورد نه تنها امکان شروع ماینینگ را دارید بلکه به قسمت کیف پول استخرتان هم دسترسی پیدا می کنید.

در این مرحله ما روی گزینه شماره 3 کلیک می کنیم.

پس از ورود با صفحه زیر روبه رو می شوید اگر روی گزینه سبز رنگ کلیک کنید به صورت اتوماتیک به صرفه ترین رمز ارزی که در آن لحظه موجود است را برای استخراج انتخاب می کند که ممکن است آن رمز ارز مونرو نباشد بنا بر این برای انتخاب مونرو روی گزینه miner که در تصویر زیر مشخص شده کلیک کنید.

در اینجا لیستی از رمز ارز های قابل استخراج را مشاهده می کنید. برای استخراج مونرو به سراغ سطر XMR که در تصویر زیر مشخص شده می رویم. می توانید استخراج را به کمک سی پی یو و یا کارت گرافیک انجام دهیم که چون استخراج با cpu صرفه ندارد روی گزینه مشخص شده در تصوری زیر کلیک کنید تا فرایند استخراج مونرو توسط کارت گرافیک آغاز شود.

اکنون فرایند استخراج شروع شده و اگر به پروفایلتان در سایت رجوع کنید می بینید که کادر مربوط به رمز ارز مونرو آبی شده و در قسمت مشخص شده با عدد 1 هش ریت شما نمایش داده می شود همچنین مقدار ماین شده و وضعیت و تعداد استخراج کننده گان نمایش داده می شود. برای انتقال دارایی های استخراج شده روی گزینه withdraw که با عدد 2 مشخص شده باید کلیک کنید.