آموزش استفاده از ریپل در

کیف پول دسکتاپ Exodus

آموزش ساخت کیف پول ریپل در نرم افزار اکسدس

کیف پول اکسدس برای دسکتاپ در سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک عرضه شده همچنین نسخه اندروید و ای او اس نیز برای گوشی همراه قابل نصب است در این آموزش راهنمای قدم به قدم استفاده از نسخه ویندوز این کیف پول فوق العاده را به شما می‌دهیم.

کیف پول اکسدس ازتعداد زیادی از ارز ها از جمله بیت کوین، اتریوم، ریپل، تتر،لایت کوین،بیت کوین کش، دکرد، بایننس، زی کش و … پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری بسیار ساده و جذابی دارد همچنین عنوان بهترین کیف پول دسکتاپ در سال 2019 را داراست.

برای استفاده از این کیف پول باید توسط لینک زیر وارد سایت اکسدس شده و آخرین نسخه را دانلود کنید.

پس از دانلود، فایل exe دانلود شده را اجرا کنید، نرم افزار بدون نیاز به انجام تنظیمات نصب شده و کیف پول شما ایجاد می‌گردد برای انجام فرایند های دریافت و ارسال باید گزینه wallet را کلیک کنید همانطور که در شکل زیر می‌بینید باید توسط نوار عمودی سمت چپ رمز ارزی که قصد دریافت یا ارسال آنرا دارید را انتخاب نموده و سپس از طریق گزینه Send نسبت به ارسال و گزینه Receive برای دریافت رمز ارز استفاده کنید.

روی send کلیک کرده و وارد قسمت ارسال ریپل می‌شویم، در فرم اول ادرسی که قصد پرداخت به آنرا داریم را وارد نموده و در فرم پایینی آدرس تگ مقصد را در صورت وجود وارد می کنیم  و در فرم بعدی مقدار انتقال را وارد می کنیم گزینه های all برای انتخاب کل دارایی و گزینه half برای انتقال نصف دارایی نیز موجود هستند.

در فرم زیرین می توان مقدار جهت انتقال را بر حسب ریپل نیز وارد کرد.

مقدار کارمزد تراکنش نیز در قسمت پایینی صفحه قابل مشاهده است، در آخر جهت انجام تراکنش روی Send کلیک کنید.

جهت دریافت ریپل (xrp) در کیف پول اکسدس باید پس از انتخاب ارز گزینه Receive که بالاتر توضیح داده شد را کلیک کنید سپس وارد صفحه زیر می شوید که آدرس دریافت ریپل (xrp) همچنین QR کد آن نیز جهت اشتراک گذاری با پرداخت کننده موجود است سه گزینه هم در زیر صفحه هستند، گزینه Print this address برای پرینت آدرس ارسال، گزینه Email this address برای اشتراک گذاری ادرس از طریق ایمیل، و گزینه آخر جهت مشاهده تراکنش های انجام شده توسط این آدرس درشبکه ریپل (xrp) . توجه نمایید برای اینکه کیف پول ریپل فعال شود باید حداقل 20 xrp وارد آن شود و هنگام ارسال هم نمی‌توانید تمام xrp ها را منتقل کنید و همواره 20 عدد در کیف پول می‌ماند.

قبل از انجام تراکنش در کیف پول اکسدس امکان تهیه نسخه پشتیبان نیست و اگر شما گزینه Backup را کلیک کنید با صفحه زیر که پیغام منتظر اولین تراکنش شما هستیم روبه رو می‌شوید

پس برای گرفتن بک آپ از این کیف پول و امکان دسترسی به دارایی ها در کامپیوتری دیگر ابتدا باید رمز ارزی به این کیف پول وارد شود پس از واریز رمز ارز به این کیف پول برای اولین بار، اول از همه باید جهت تهیه نسخه پشتیبان اقدام کنید بدین منظور گزینه Backup رازده و وارد صفحه زیر می‌شویم که باید یک رمز عبور وارد نماییم توجه کنید که این رمز قابل بازیابی نیست پس از یاداوری آن در آینده اطمینان حاصل نمایید.

در این مرحله جهت تایید رمز عبور باید مجدد آنرا وارد کرده و Next را بزنید.

در این مرحله به شما 12 کلمه جهت بازیابی کیف پولتان داده می شود کافی است موس را روی اعداد بیاورید تا کلمات نمایش داده شوند سپس آنها را به ترتیب در جایی امن نوشته و نگه دارید توجه کنید که دسترسی به کیف پول توسط این کلمات امکان پذیر خواهد بود.

در این مرحله یکی از گزینه ها جزو 12 کلمه ای هست که صفحه پیش به شما داده شد آنرا انتخاب و Finish را کلیک کنید.

فرایند بک آپ گیری تمام شد اکنون کیف پول شما قابل بازیابی در سایر دستگاه ها می‌باشد.