بیت کوین کش چیست

بیت کوین کش چیست؟

آشنایی کامل با ارز دیجیتال بیت کوین کش

قیمت لحظه ای جهانی

bitcoin-cashBitcoin Cash
$ 569.13
$ 569.13
5.53%

نرخ معامله در رمز اکسچنج

بیت کوین کش BCH
خرید از سایت:
36,485,876 تومان
بیت کوین کش BCH
فروش به سایت:
34,660,777 تومان

چگونگی ایجاد بیت کوین کش

با رشد محبوبیت بیت کوین و استفاده زیاد از آن کم کم محدویت های این رمز ارز نیز نمایان که اصلی ترین آنها سرعت کم ارسال بیت کوین و کارمزد های بالا برای انتقال بود، به نحوی که خرید های با مبالغ پایین مثلا یک قهوه را عملا غیر ممکن می‌ساخت چرا که تا یک ساعت زمان برای انتقال و همچنین کارمزدی برابر خود قهوه جهت انتقال باید پرداخت میشد، در جهت برطرف سازی این مشکلات از شبکه بیت کوین رمز ارز جدیدی به نام بیت کوین کش متولد شد که در ادامه به بررسی دقیق آن می‌پردازیم.

بیت کوین کش متولد شده از هارد فورک بیت کوین

برای حل مشکل مذکور توسط توسعه دهنده گان بیت کوین 2 راه کار ارائه شد، اولی تغییر فرمت هر بلاک و دومی افزایش سایز بلاک ها بود در این همه پرسی راه کار اول با اکثریت ارای 96 درصدی انتخاب شد و اما آن 4 درصدی از توسعه دهنده گان که افزایش حجم بلاک بیت کوین را بهتر می‌دانستند رمز ارز جدیدی بر اساس بیت کوین ایجاد و آنرا بیت کوین کش نامیدند. پس با توجه به چیزی که گفته شده هارد فورک به ایجاد رمز ارزی جدید بر اساس اختلاف نظر توسعه دهنده گان یک رمز ارز گفته می‌شود و چنانچه تغییرات منجر به ایجاد رمز ارز جدید نشود و تغییرات داخلی در یک ارز دیجیتال رخ دهد آنرا سافت فورک می‌نامند.

ارز دیجیتال بیت کوین کش با بیت کوین شباهت های زیادی دارد و در حال حاظر به صورت مستقل از بیت کوین عمل کرده و می‌تواند مانند سایر ارز ها جهت خرید و فروش و همچنین ابزاری برای حفظ سرمایه به کار گرفته شود. این رمز ارز محبوبیت فراوانی پیدا کرد و از بدو تولد در آگوست سال 2017 میلادی در بین 5 رمز ارز اول از جهت حجم بازار قرار گرفته است

واحد این ارز دیجیتال BCH بوده که هر BCH معادل 1 بیت کوین کش می‌باشد.

بیت کوین چگونه بدست می آید؟

تولید بیت کوین کش به صورت انحصاری بدست هیچ سازمان یا نهادی انجام نمی گیرد بلکه تمامی بیت کوین کش ها از طریق فرایند استخراج یا ماینینگ حاصل می گردند و تمامی افراد به کمک کامپیوتر های قدرتمند با حل کردن معادلات خاصی می توانند بلاک های شبکه بیت کوین کش را پیدا کرده و بیت کوین کش بدست آورند.

چه مقدار بیت کوین کش در جهان موجود است؟

کل بیت کوین کش های موجود 21 میلیون واحد است که تا زمان نگارش این مقاله بیش از 18 میلیون آن استخراج شده است.

نوسانات قیمت بیت کوین کش!

قیمت بیت کوین کش مانند بازار ارز های دیگر با افزایش خرید و تقاضا بالا رفته و با کاهش خرید کاهش می یابد اما نوساناتی که قیمت بیت کوین کش دارد بسیار بسیار زیاد است و عوامل متعدد و اخبار حواشی آن در این نوسانات دخیل هستند در نمودار زیر می توانید قیمت بیت کوین کش را در طی دوره های مختلفی زمانی مشاهده نمایید.

بیت کوین کش رمز ارز همتا به همتا

بیت کوین کش مانند بیت کوین و بسیاری از رمز ارز ها به ارگان، نهاد و یا سازمان خاصی تعلق ندارد و کنترل آن به دست اعضای آن سپرده شده است و از تکنولوژی بلاکچین جهت ثبت تراکنش و انتقال دارایی ها استفاده می‌کند که ایجاد تغییرات درآن ممکن نیست و فقط در صورتی می توان تغییراتی در آن ایجاد کرد که به بیش از 50 درصد از سختی شبکه ( قدرت ماینر های بیت کوین کش) دسترسی داشت، متاسفانه بدلیل کم بودن تعداد ماینر های بیت کوین کش و همچنین استخر های استخراج بیت کوین کش از هش ریت یا قدرت ماینینگ بسیار کمتری از بیت کوین برخوردار است که این مورد منجر به کاهش تمرکز زدایی و تسهیل حمله 51 درصدی در شبکه بیت کوین کش می‌گردد با اینکه تا کنون هک یا تغییری در بلاکچین بیت کوین کش اتفاق نیفتاده است اما این مورد همواره یکی از نگرانی های بزرگ سرمایه گذاران روی بیت کوین کش به حساب می‌رود.

کیف پول های بیت کوین کش

برای استفاده از بیت کوین کش یعنی دریافت، ارسال و ذخیره سازی آن باید از نرم افزاری به نام والت یا کیف پول بیت کوین کش استفاده نماییم انواع مختلف این کیف پول ها به صورت وب سایت، اپلیکیشن موبایل، نرم افزار ویندوز و سخت افزار ذخیره سازی موجود هستند که ایمن ترین راه ذخیره سازی استفاده از کیف پول های سخت افزاری است اما این روش مشمول پرداخت هزینه جهت خرید این دستگاه است البته روش های دیگر هم امنیت کافی را دارا هستند. جهت راه اندازی کیف پول برخلاف رویه ایجاد حساب در بانک ها شما نیاز به ارائه مدارک هویتی ندارید و چون حساب شما فقط قابل مدیریت توسط خودتان است باید از آن حتما نسخه پشتیبان بگیرید و رمز عبور را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهید.

کیف پول لجر نانو اس

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس محبوب ترین کیف پول سخت افزاری است که به شما امکان ذخیره، نگه داری و ارسال تعداد زیادی از رمز ارز ها از جمله بیت کوین کش را می دهد. برای استفاده از این کیف پول سخت افزاری از لینک زیر می‌توانید آنرا تهیه نمایید.

کیف پول کوینومی

اپلیکیشن کوینومی یکی از امن ترین کیف پول ها جهت ذخیره انواع رمز ارز از جمله بیت کوین کش می‌باشد، که بدون هزینه می توانید در گوشی هوشمندتان از این لینک کونومی را دریافت و به دریافت ، ذخیره و ارسال بیت کوین کش بپردازید.

کیف پول بلاکچین

وب سایت و اپلیکیشن بلاکچین راه کاری ساده و بسیار ایمن جهت ذخیره، ارسال و دریافت بیت کوین کش است جهت ساخت کیف پول به صورت رایگان  وارد وب سایت blockchain.com شوید با توجه به فیلتر بودن این سایت حتما از یک نرم افزار تغییر آی پی نیز استفاده نمایید.

صرافی های خرید و فروش بیت کوین کش

خرید و فروش بیت کوین کش در بسیاری از صرافی های آنلاین انجام می شود که مطرح ترین آنها صرافی بایننس، بیتمکس و کراکن هستند همه روزه بر تعداد این صرافی ها افزوده می‌شود و تبدیل بیت کوین به پول نقد و بلعکس روز به روز در حال سهولت است. در ایران برای خرید بیت کوین کش و فروش بیت کوین کش به صورت 24 ساعته رمز اکسچنج در خدمت شماست.

قابل مشاهده بودن انتقالات بیت کوین کش!

در شبکه بیت کوین تمامی دریافت ها و جابه جایی دارایی ها میان کاربران قابل مشاهده است اما هویت صاحبان این دارایی ها مشخص نمی شود در سایت blockchain.info هر انتقالی که در شبکه انجام گیرد ثبت می شود و آدرس فرستنده و آدرس گیرنده و همچنین میزان انتقال به همراه کارمزد تراکنش و زمان انجام ثبت شده و همه می توانند آنرا مشاهده نمایند.

یک نکته را هنگام ارسال بیت کوین کش به یاد داشته باشید که عملیات ارسال پس از انجام بازگشت ناپذیر هستند لذا دقت کافی را هنگام پر کردن آدرس گیرنده لحاظ نمایید.

کارمزد و زمان انتقال بیت کوین کش

همانطور که گفته شد بیت کوین کش در جهت کاهش کارمزد و زمان انتقال بیت کوین بوجود آمد، در بیت کوین سایز هر بلاک 1مگابایت بود که در بیت کوین کش در ابتدا به 8 و سپس 32 مگابایت افزایش یافت ، که این امر زمان ارسال تراکنش ها را به شدت کاهش داد و همچنین کارمزد بسیار نا چیزی برای انتقال آن اکنون مورد نیاز است.